Followers

Thursday, April 18, 2013

First Entry 2013 : Cuba bakat

Assalamualaikum

Fuhh, fuhh... *Sambil sapu habuk yg behamburan

Hmm macam mana aku mau mulakan ar... K act aku just mau share pasal dua pekara ne.

1st : Last week aku dengan jayanya p join family, sepupu and sepapat aku buat aktiviti amal . P bersihkan kubur kaum keluarga yang telah kembali kepada penCiptanya amal la ba juga tu kan kiranya . (-_-) Agak sayu pada mulanya, yala mana nda sayu kan bila teringat pada mereka-mereka yang suda teda tapi bila kerja-kerja bersih membersih telah di mulakan, suasana tukar jadi ceria. Act aktiviti ne suda start 3 minggu lalu lagi every sunday tpi aku ne jak yang baru TER'join yang last week. Kerja-kerja selesai awal waktu tu sebab cat habis jadi maknaya acara terpaksalah di tangguhkan pada minggu-minggu akan datang lepas PRU13.


Ni la antara yang kena buat time tu 'Cat Kubur' . Mr Y pun jauh datang dari Kinarut aku suruh tq dear. Aktiviti kami waktu tu nda habis di sini jak. Pas cat out of stock, Kami gerak p Pulau Gandang A.K.A sekudung panggilan orang tempatan saja makan-makan angin sambil bekelah la kiranya. 


Waktu ne perkelahan adalah tidak di rancang jadi makanya kami duduk tanpa beralas. Walau nda di rancang, tapi masi siok apa.

2nd : Semalam aku dengan ntah hangin apa p cuba bakat buat pan cake kunun ar. Act aku dapat resepi ne dari channel 703. Nampak macam senang jak jadi makanya semalam  bosan-bosan aku p try. Kebetulan sang anak buah nan seorang sedia offer diri jadi assistant so pindik ceta tecuba la aku buat resepi ne semalam. Al-kisahnya.


Selongkar punya selongkar dapur sekalian peti ais mama maka barang yang di perlukan aku jumpa juga. Pic di atas menunjukkan semua jenis bahan yang di perlukan untuk buat pan cake tu. Radak jak sekali bahan-bahan tu dalam 1 besen besar. Bancuh samapi jadi 1 bancuhan cair yang kita perlukan. Bila bahan-bahan suda jadi 1 bancuhan cair seperti yang kita mau, so macam besa la, kasi masuk jak bancuhan tu dalam kuali yang suda kita kasi panas. Alaa macam kita buat tompeh tu A.K.A lempeng org melayu cakap.


Amacam ok ka pan cake aku *LOL gelak besar aku time buat benda alah... Tapi jangan main-main sedap tau rasa dia. Jangan pandang pada luaran. Tapi part paling last semalam time buat pan cake ne adalah part yang paling nda best. Mana nda nya, boleh2 pan cake aku hangus tebakar. Ne gara2 telampau asyik ceta dengan c anak buah punya pasal la.


Rentung tompeh aku...
Hmm confirm failed jadi menantu kalau bakal mama mertua nampak.
k la, rasanya ne jakla yang aku mau share story untuk kali ne, next time aku ceta-ceta lagi k.

xoxo
Huny

No comments:

Post a Comment