Followers

Sunday, December 16, 2012

Charlie...

Assalamualaikum...

Act kan aku memang nda puas hati dengan kau!!! Terlampau jahat teda ampun. Aku nda pena pun mau kasi sakit kau dan apa lagi mau kasi mati kau. Walau aku nampak kau merayau di merata-rata, aku buat nda tau jak, buat-buat nda nampak sebab aku rasa aku teda hal sama kau. Tapi ntah kenapa, aku juga yang jadi mangsa kau. Gara-gara kau aku calar. Mau mara pun teda guna sebab nama juga binatang kan confirm nda guna otak untuk bepikir. Sakit ba tu kesan yang kau kasi tinggal untuk aku dan yang pasti aku pas ne memang tidak akan lepaskan kau bila-bila masa jak asal aku teserempak sama kau.
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
Hee macam mau bawa orang gaduh jak aku kan maka... Act aku bukannya mau ceta pasal apa pun, just mau share pasal satu spesis insect ne jak. Di kk rasanya aku nda pena nampak pun binatang jenis ne. Rupa dia seakan-akan semut ne tapi dia panjang, kurus, bebelang-belang dan jahat macam minta terajang. Tapi memandangkan dia kecik nda dapat terajang, aku pijak jakla kalau aku jumpa di mana-mana. Kalau aku nda pijak pun aku celotape *padan muka!

Pelik??? Pedihnya....... Hari pertama

Sehari sebelum 1st Nov aku rasa macam ada sumting jak yang nda selesa di kulit aku. Pedas-pedas macam kena cakar jak rasanya. Tapi aku buat budu jak sebeb aku fikir aku tercakar sendiri time mandi ka apa ka kan. Tapi................................

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

Aik??? Hari kedua

Waaaaaa 1st Nov todayismaday... Aku kesukaan nda tekira bila saja 1st Nov datang every year cos i was born pada tarikh ne dan tahun ne aku dapat hadiah hari jadi paling best dari c charlie. Arrghhhhhhhhh!!! Sakit hati. Aku bangun jak pagi 1st Nov tu, aku betul-betul rasa nda selesa, rasa pedih yang teramat ndala seberapa sangat ne. But once nampak kesan merah yang timbul, Phewwww hembus nafas tension aku memang suda tau dari mana punca dia. Confirm aku akan rasa nda selesa dalam beberapa hari gara-gara benda ne. Mula-mula kena tu kesan nampak macam nda serius jak tapi lepas 2,3 hari, kesan tu akan jadi macam ne
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kulit aku suda mula melecur...

Time ne kesan ne memang sakit gilak la. Kena baju pun sakit, apa lagi kalau kena air atau tersentuh. Waktu tu, rasa macam mau pijak-pijak jak binatang yang nama charlie tu kalau ada depan mata. Act aku ne kan paling nda suka ba mau ngasi mati binatang. Selalunya aku kalau jumpa jak bintang terutama yang kecik-kecik macam kumbang atau serangga ne, memang aku elak dari tepijak. Yala binatang spesis kumbang/serangga ne kan kecik then susa mau nampak.

Kalau mau cakap bab ngasi mati c charlie ne, rumate aku la yang paling juara. Memamg teda chance la tu charlie untuk idup kalau suda c Nor yang jumpa. Confirm menderita la c charlie tu kena celotape dengan dia sebeb dari minggu pertama lagi kami sampai di sini Penang, dia la orang pertama yang kena racun toksik c charlie tu. Melecur 1 tangan c member ekekekee. sebeb tu c Nor dendam betul dengan c charlie tu

Time tu aku selalu tegur dia. Aku cakap nda baik bunuh binatang, kesian, nanti dia balas dendam lagi teruk ko kena. Time tu kunun aku baik la sangat kan nda mau c charlie tu kena bunuh but once aku pun kena lagi teruk dari c Nor kena, sakitnya ati aku nda tau macam mana mau cakap. Bila aku nampak jak tu binatang pas aku kena bisa nya tu confirm aku pijak nda pun celotape baru kau tau! 

Yuucck!!! kin geli kan bekas luka tu...

Ne la kejadian racun charlie tu. Melecur kulit kalau kena. Nda padan kecik. K la aku share sikit la kan pasal charlie ne... Act serangga ne juga di kenali sebagai ROVE BEETLE. Serangga ne kira macam spesis semut jugakla. Dia ne ada dua warna, seakan-akan coklet belang hitam. Selain kena panggil charlie di Kolej ne, nama lain untuk serangga ne is semut anai dan........... ermmm aku lupa la plak *ngeh act ada byk nama. Orang cakap serangga ne kalau di asrama-asrama memang selalu ada dan memang sangat jahat huh! Serangga ne paling suka sama cahaya Sama juga la macam kumbang-kumbang dan serangga-serangga lain. Cara dia menyelamatkan diri kalau rasa terancam ialah dengan mengeluarkan cecair yang toksik. Dia nda menyengat. Once kalau ne serangga suda lalu mana-mana surface, is better surface tu di lap atau di cuci sama air untuk elak cecair dia tu dari kena dengan kulit sebab once cecair dia tu tekena sama kulit, maka jadila macam kulit aku di atas tu. 

Ne plak tangan aku...

Nda sampai beberapa hari tangan aku lagi plak jadi mangsa racun c charlie tu. Memang aku tension gilak la time ne. Suda la uniform keja aku lengan panjang, trus tersentuh2 -sentuh lagi dengan luka ne ermmm sabar jakla aku.

Hemm ne la c charlie... Comel kan.. Bikin panas!

p/s: Pintar betul binatang ne kasi bekal aku kenangan parut untuk bawa balik Sabah.

XoXo
Huny

No comments:

Post a Comment