Followers

Sunday, July 1, 2012

ID Biz...

Assalamualaikum... 

Mata susah untuk lelap ntah kenapa walhal jam sudah pun  menunjukkan 1.43am. Mungkin angkara telebih kopi yang aku minum petang tadi kot hii mungkinlah.. Memandangkan mata sukar lelap, maka penyudahnya adalah On9 sampai binggung ngantuk la jawabnya kan..

Petang kemarin waktu best2 tengah On9, suddenly muncul 1 komen at 1 of pic that i was tag on my fb.. Pic of money yang selama ne tidak pernah langsung menarik minat aku.. Every time i was tag in the picture act banyak gambar lain juga selain duit tapi masih tetap berkaitan dengan ID Biz ne, aku tidak pernah timbul minat untuk ambil tahu pasal gambar2 tu semua apatah lagi untuk membaca isi ayat yang berserta dengan gambar2 itu. Tapi dalam masa yang sama, hati aku tidak juga tergerak untuk untag diri aku dari gambar tu sedangkan c tukang tag gamabr tu ada menyatakan ayat "Remove tag saja jika dislike".. 

Mahu aku jadikan cerita pasal 1 komen yang tetiba muncul di gambar duit tu petang tadi, asking me how to join that ID Biz, aku terus jadi blur. Blur sebab aku sendiri tidak tahu apa itu ID Biz Tahniah Hanum sebab tidak peka.. Hmm kecewa juga bila pertanyaan orang aku tidak terjawab tambahan pula yang bertanya itu adalah my own kazen. So untuk tidak mengecewakannya, aku terangkan jugala sikit2 apa yang aku tau pasal ID Biz ne sebab sebelum ne aku pernah juga terdengar cerita pasal ID Biz ne melalui kawan aku fara.. Tapi untuk yang lebih detail lagi, aku terpaksala suru my kazen tu untuk add then pm fb my fren fara  tu yang sekarang ne sedang aktif jugala kasi running ne ID Biz..

like i said, mata aku susah untuk lelap jadi makanya sampai di subuh hari ne aku masi On9... Tengah best2 On9 sejam lalu, tetiba green dot milik Farazillah di window chat fb turn on.. Jadi telintas di fikiran jika ada baiknya aku bagitahu dia fara pasal kazen aku yang aku suruh add dia fara di fb tu kan.. Niat di hati tu on chat dengan dia fara memang cuma mau bagitahu pasal kazen aku tu jak tapi ntah di mana silapnya, aku sendiri la plak yang bertanya dengan Fara ni tentang apa sebenarnya ID Biz tu..

Bla... bla... bla... Panjang lebar penerangan fara dengan aku bercerita tentang apa itu ID Biz sebenarnya dan time tula juga tetiba terdetik perasaan yang kuat di hati untuk tahu apa itu ID BIZ dengan lebih detail lagi.. Sebelum ni sudah ada 2,3 orang kawan aku yang bertanya tentang apa ni ID Biz, kelihatan seperti mereka berminat untuk join termasuk Mr Y. Jadi kalau sudah begitu, tidak salah kan untuk aku mencuba dahulu kemudian dengan senang hati memberi jawapan kepada mereka2 yang ingin tahu. Tapi memandangkan sebelum ni aku sendiri memang tidak tahu menahu tentang apa itu Id Biz jadi pertanyaan mereka2 itu aku biarkan saja.. 

*InsyaAllah siang nanti jika tiada halangan, aku akan berurusan la ne dengan fara untuk pendaftaran ID Biz ne... Mudah2 ID Biz ne seindah khabar seperti yang kedengaran (n_n)

No comments:

Post a Comment