Followers

Friday, June 29, 2012

Life Begin Part III

Aku mulakan dengan Bismillah...

25 June Bangas!!! (entry)... 

Poket bucur, koyak rabak walhal teda apa yang di beli. Punah elaun kerajaan bagi bikin bayar hutang piutang nan separuh pinggang belum sampai tahap keliling pinggang lagi... Sedia maklum 25hb memang hari yang harus di nanti dengan penuh senyuman dan tangan yang gatal sedia untuk membuang duit membayar e2 dan ini... Check list hutang piutang adalah sedia tertulis dengan cermatnya setiap bulan.. 
Seawal 8.30am hari kejadian aku sudah siap berdandan nan indah menunggu Mr Y datang menjemput.. Banyak yang harus di urus on that day.. Bershoping sakan adalah antara yang wajib di buat hari tu.. Tapi memandangkan time tu hari adalah masi terlalu awal untuk bershoping ala sakan, jadi ada baiknya perkara yang penting di dahulukan since tuan2 kedai pun baru siap sarapan pagi.. Bayar kereta, Yes! Bayar Kereta! adalah antara yang terpenting bila 25hb datang menjelang.. Setibanya di pekan Tuaran after 15min, urusan pertama siap terurus dan perjalanan harus di teruskan menuju ke Lok Kawi untuk urusan seterusnya yang sedia menanti.. 
Bla, bla, bla, tulis2, sign2, bocor poket lagi  then "ok bOs dalam tengahari g2 kami hantar barang".. Wah! lega sikit bila kehendak bukan keperluan dapat di penuhi even though carik di poket bertambah besar. So memandangkan janji temu suda di atur tenghari tu then ruma Mr Y pun memang sunyi tanpa penghuni klu dia sudah kuar maka ada baiknya kami dahului mereka c penghantar barang.. 
Sambil menanti panggilan dari mereka, kami ber2 singah la sekejap di Pekan Sabindo.. Like i said in the previous entry Life Begin Part II, we had lunch at Restoren Kak Dayang Sabindo kan then after siap lunch hampir sejam kemudian, Panggilan dari yang di tunggu2 nda juga kunjung2 tiba, bak pepatah betul2 janji melayu.. Sedikit kecewa ada di c2.. "Nda pala, jum kita p tinguk2 barang sekejap" Mr Y said then i said OK! 
Tapi masalah timbul bila gaji My Mr Y nda juga muncul2 walaupun matahari hampir terjunjung di tengah kepala 11am, ada ka e2 patut? bagi aku memang tidak patut.. Hmm sabarrrrr duhai hati, duit bulan lpas yang masi bersisa masi cukup klu setakat mau beli sedikit keperluan tapi tidak untuk bayar keta yang nan sebiji.. Ok, senyuman 4rasa masi mampu terukir di bibir Mr Y.. 

Penuh penumpang duduk belakang

Pas lelah, kepala pun basah berkeringat hingga ke belakang, "jumla kita antar dulu ne barang p ruma, lagipun mau tenghari juga suda ne kan, kita tunggu tu barang di ruma jakla" Mr Y Said...almost 12pm kami pn bergerak la menuju p ruma Mr Y.. Memandangkan brother Jul tidak jadi turun padang hari tu, Waaaaa!!! struggle nya kami ber2 jak mengangkat barang2 ke atas time tu emm jangan cakap la, rasanya seperti jantung berdegup hilang rentak, kepala lutut longgar bak bayi baru belajar berdiri angkara turun naik tangga bertingkat2. Sekalian sesuda e2 adalah, Cleaning Time!.. 
Hampir 2jam mengangkat, memvakum, menyapu, mengemop, mengelap, mencuci, pindik kata Segala2 "MEN" la terkuar time ne, tapi hampeh nya barang yang di tunggu nda juga muncul2 tiba.. Tahniah! la c penghantar barang atas janji2 plastik mu.. Huh! Muka masam mencuka mula teukir nan bidak di muka Mr Y.. Untuk meredakan amarahnya, "Tong gas kosong kan? jum p pekan isi" i said memandangkan tong gas nya hanya tersadai kosong di c2.. So dengan wajah nan bidak he said "kin panas betul tau bejanji2 tapi nda muncul2, malar otw2.. Ba jumla".. Abis la mula suda dia mara.. 
Pas dari pekan, kami singgah lagi di ATM at 1of fuel station yang ada di Sabindo tu and again, bagai api di curah minyak Mr Y tidak mampu untuk tersenyum lagi memang patut pun almost 3pm Maybank Acc nya masi belum menerima apa2 kemasukan ok.. Tahniah! terucap sekali lagi untuk syarikat berkenaan.. 
Dengan rasa kecewa kami balik semula ke ruma dengan harapan agar muncul la barang yang di tunggu tu.. Tapi harapan tinggal harapan, barang yang di harapkan sampai seperti yang kena janji hampir 2jam kemudian baru muncul, 4jam lewat seperti yang di janjikan.. Memandangkan perasaan kecewa suda menguasi hati, pas selesai jak barang2 yang di hantar tu masuk dalam ruma, Mr Y trus tarik kunci, tarik pintu, tarik pagar besi, tarik muka masam "Jum D hantar Huny pulang" 

Terbiar...

Dek kerana munculnya ketidakpuasan hati, maka barang2 yang suda di beli e2 di biarkan saja tidak tersusun atur beselerakan di c2... Suria hampir berlabuh tatkala sang hero kecil menyusur jalan raya menuju tuaran tercinta untuk menghantar aku pulang.. (=_=) Hmm..

No comments:

Post a Comment