Followers

Thursday, June 28, 2012

Lega ^_^

7.15am!!! tekejut munyit aku bangun pagi tadi (Act suda melewati 27hb plak ne kn hii... Nda pala aku truskan jua entry yg terdelay ne) gara2 ketiduran yang agak kepanjangan dari biasanya walhal aku memang sudah sedia maklum yang schedule aku hari ini adalah agak penuh, padat dan mampat. Act 35min b4 7.15, Mr Y suda kejutkan aku sperti besanya dari tidur yang agak terdirect e2, tapi memandangkan super malas ada di c2 maka Tahniah! la for myself sebab berjaya membuat huru hara untuk diri sendiri seawal pagi...

Main plan aku siang tadi adalah untuk mengatur my nephew yang memang MALAS mau mengatur diri sendiri. sangat manja macam kucing peliharaan.. Act he's My nephew already working more then a year di 1 company ne la, then since dia kerja sana, company yang berkenaan ne buat juga potongan kwsp untuk dia wlupun my nephew ne act blm punya kwsp acc lagi besala budak baru abis sekolah.. Untuk e2 aku nda kisah sangat la ba kan sebab deducation kwsp yang suda di buat tu pun memang tercatat juga d pay slip nya dan menurutnya juga jumlah deduction yang suda di buat tu akan di pindah masuk juga p kwsp acc nya bila suda ada acc nanti.. Tapi yang menjadi masalah AKU di sini adalah, setahun lebih suda keja, beribu arahan suda kuar utk dia p buat kwsp acc tapi ntah di mana dia simpan dia pnya telinga aku pun nda tau. Buli2 dia buat lek jak nda da kwsp acc tu sedangkan bulan2 kwsp dia kna potong.. Ya! mybe bagi dia tidak penting tapi penting bagi aku.. Memandangkan aku tengah bercuti sem ala sakan sekarang ne, jadi dengan rela hatinya aku p bawa my nephew nan tubal sekuali ne tadi p berurusan di kwsp karamunsing ber3 wif Mr Y sekalian bukakan dia ASB acc then trus p urus cancellation of RHB insurance plan yang dia dengan pintar nya terima only thru the hp..


(Last 2 week ago : Bungsu, tadi ada org call bad dari RHB KL, dia tanya bad mau beli insurance ka dgn durg, trus tu dia minta no ic ne... Jdi ko bagi ka? pertanyaan aku dengan slembernya Bagi la.. Wah! aku dapat jawapan slember jugak ok... Kenapa ko bagi? sora aku time ne mmg suda lari tune ko faham ka apa yg dia cakap dengan ko tu? Nda, tu org becakap cepat betul, 1 pun bad nda dapat tangkap apa dia cakap, lagipun tdi time org tu call bad sibuk ba jdi utk cut the story bad cakap jak YA pas tu bagi jak no ic trus... Hemm PINTAR!!!) 

Dengan kembang hidung berserta dengusan nafas yang kuat nan naga aku cakap my nephew tu PINTAR!.. Dia nda faham, dia nda minat tapi dia cakap YA then mau cancel bukan senang2. Nasib baik alasan nda faham dan terima call timing salah dia tu aku terima pakai, kalau ndaaaa.. Act kemarin suda rujuk p RHB 1B juga tapi memandangkan masalah ne berkaitan insurance, makanya urusan pembatalan insurance ne mau juga p urus di RHB insurance office di warisan jadi sekalian la di atur semuanya tadi dan Alhamdulillah semua urusan bersangkutan my nephew tu selesai juga aku urus dengan jayanya..

Dalam kesibukan berurusan siang tadi, sementara menunggu giliran nombor di panggil ke kaunter, sempat jugala aku tanya2 khabar My Mr Y yang suda masuk hari ke3 pindah tempat baru. Banyak story jugala dia share dengan aku dan yang paling kena di hati aku is bab nda senang tidur malam sama kesempatan dia took few pic yang di upload cuma 1 of da 1st dish hasil air tangan sendiri as dinner last nigh in that house..


Masak sendiri2, makan sendiri2, ciannn ^-^
 

Lepas selesai jak semua urusan di KK siang tadi, singgah jap maybank alamesra bankin amanah Mr Y utk brother Aris then tepat jam 2stngah petang, aku n my nephew sampai suda di tuaran dengan merah pendam nya 'almaklum la kuda hijau ku gelaran my old fren dat i rely mis 'ging' utk keta aku out of Akon'. Act niat sampai tuaran tadi mau renew mycard yang suda lerai menanti belah dua tapi tebantut memandangkan kamera  di JPN Tuaran Tercinta RUSAK! .. Kalau aku tau kamera di JPN tuaran tadi rusak, bagus lagi  buat di JPN KK kan.. Tapi nda apala selagi wujud yang namanya celotape, nda akan terbelah jua mycard ku ini.. 

*Oppss! hampir saja aku lupa, act sempat juga tau aku terjmpa my 1 n only darling besfren petang tadi waktu secara kebetulan lalu di depan kedainya. Sempat juga la hug2, cium2 pp muuuaahh2 lpas rindu dgn dia tadi hohohohoo (mis u daling besfren, lama x jmpa ko owh daling) Bla, bla, bla dgn dia then chow. Sampai rumah almost 5=Hari ini ruang schedule aku penuh nda bersisa.. Alhamdulillah.. Dan

*Tambah berbunga taman di ati once dapat becerita thru my FB wif my roomate TERrindu waktu di tawau almost a year ago "MALVINAH" mis u Mal.. Saya super gumbira dapat ceta2 dgn ko mal 
                                                                       

No comments:

Post a Comment