Followers

Wednesday, August 22, 2012

Akhir Ramadhan, Awal Syawal

Assalamualaikum... 

Sebulan posa nda terasa... Masa lalu cepat betul dan dalam bulan posa ne juga makcik aku Arwah Cikgu Amnah telah kembali kepada NYA tanpa di sangka2.. Bila umur suda sampai hadnya, tidak akan DIA lenggahkan atau lebihkan walau sesaat Al-Fatiha utk arwah. Sebelum aku berkisah lanjut, ingin aku kongsikan sikit kisah arwah pada hari2 terakhirnya semoga roh arwah tenang di alam sana. Seperti kebiasannya sebelum tibanya raya, arwah makcik adalah seorang yang sangat rajin menyediakan biskut2 raya ne n of course biskut2 rayanya adalah pelbagai. 1 thing pasal arwah makcik, dia tidak suka menyediakan juadah untuk hari raya terlalu awal terutamanya kuih muih raya menurut anak bongsu arwah kakAna kerana menurut arwah makcik kalau buat biskut raya terlampau awal, takut nanti bila tiba hari raya, biskut tu sudah nda bagus, dah lemau, masuk angin, lemah gemalai, dah tak sedap. Tapi ntah kenapa tahun ne 3 Ramadhan lepas, arwah sudah mula membuat biskut raya hingga timbul rasa heran di hati anak2 arwah.
KakAna : Mak, awal juga mama buat biskut raya ne? selalu mama cakap kalau buat biskut raya awal, kalau raya nanti takut biskut tu nda bagus suda..
Arwah makcik : Nda apala, kalau buat lambat2 nanti, takut mama mati nda sempat plak buat biskut ne..
TITIK!!! jangan tanya lagi sebab kenyataan e2 cukup menyakitkan bagi anak arwah dan tanpa di duga tanggal 16 Ogos lepas bersamaan 27 Ramadhan, makcik telah kembali kepadaNYa dalam sekelip mata. Saat arwah sedang sibuk menyediakan juadah untuk bersahur pada subuh tu, arwah mengadu sesak nafas dan dengan segera suami arwah membawa arwah ke hospital dan tatkala arwah tiba di hospital, sesungguhnya hanya jasadnya sahaja yang sempat sampai di hospital kerana arwah sudah pun menghembuskan nafasnya yang terakhir sewaktu dalam perjalanan lagi. Semonga rohnya di tempatkan bersama org2 yang beriman, Amin.

Ok STOP! Enough wif this story, ini sangat meruntun hati kalau aku ingat kembali.. Huh! tarik nafas panjang2, hembus pikir benda lain..

Mmm... Sedar nda sedar bulan depan aku mau berangkat suda p penang untuk menduduki aku punya final exam kan, dan e2 juga adalah tanda dunia praktikal aku adalah hampir tamat sekalian selamat datang dunia pekerjaan sebenar dua tahun jadi pelatih betul2 nda terasa..

Jauh betul aku punya entri ne menyimpang kan ekekekee. Act main entri aku kali ne adalah mau share pasal ne...

The Expendables 2

Muvi ne act aku yang kesarungan mau tinguk sebab ceta timbak menimbak adalah jiwa aku cm jantan... Sememangnya dari 1st muvi ne lagi aku suda nonton juga wif Mr Y jdi peneman sentiasa n aku memang sangat2 in LV wif this muvi n 4 this muvi The Expandables 2 i think i'll give it 5 like Over 4 thumb yg aku punya temasuk ibu jari kaki + 1 jari lain wah suka betul la tu kan.. Cetanya dari awal sampai habis penuh dengan action, nda boring, aku sangat suka. Sekalian pas habis jak nanton ne muvi jam9 malam hari kejadian, Mr Y bergerak pulang ke kg pada keesokan subuhnya selepas selesai bersahur. Maknanya sempat jugala kan spent tym wif Mr Y sebelum dia balik bercuti di kg.

19 Ogos 2012, 1 Syawal telah jatuh pada tarikh ini seperti yang telah di ramalkan. Macam besa tiap2 malam raya kontrak kemas rumah adalah jadi bahagian aku sebab muk mybig sister cakap " ko kan nda pandai masak, jadi ko la yang kemas ruma Ok!" statement yang sanagt menyakitkan hati tetapi tidak mungkin aku bantah sebab e2 adalah kenyataan sebenar sekian terima kasih..

Tenaga pembantu ma niece Myra n Yiyin

Nasib baik ada tenaga pekerja Xtra ^-*

Semangat raya, suru apa jak confirm siap

Sesi Kemas mengemas selesai tepat jam12.30 malam raya tu... Kesian anak2 buah sekalian, kepenatan mengeams rumah dan sebagai credit sebab tolong aku kemas rumah malam raya tu, semua baju raya  hari raya petama durg pagi tu aku yang strika kan. Naik miring pinggang aku strika baju raya nan bepasang2 tengah malam tu. Nda cukup baju anak2 buah aku aku tolong strika, kakak cumil aku nan seorang ne pun sampat juga menyisipkan baju kurungya sepasang. "ko kan adik yang baik, kakak suru ko mesti buat". Muk-muk ayat2 mu, nasib baiklaa ko kakak hmm saya yang menurut perintah.. Dalam kesibukan membuat persiapan raya malam tu, mama terchinta dengan penuh kasih sayang telah menyempurnakan baju raya aku malam tu dengan chantiknya Heart da bunga tampal so much. Walaupun mata nya sudah agak kabur, tapi mama tetap juga dapat tolong aku jahitkan bunga tampal di baju aku malam tu.

Walaupun sudah berusia tapi masih kreatif memposisikan bunga2 tampal tu dengan cantik

Credit lagi untuk mama untuk baju raya aku tahun ne. simple tapi chantik aku suke... Pagi raya aku bangun agak kelewatan, mungkin sebab aku kelewatan tidur dan hasil nya petang tu my beb Rachael telah memberi coment yang eyebags aku agak keterangan hari tu thanks beb n elam 4 dtg beraya di ruma, lv u muah..

Emm eyebags yg ketara...

Here's few pic that i took on the 1st Syawal 2012, Enjoy...

Aku wajib bergambar wif dis lady in every syawal

Older sis wif fmily

Big sis "muk" wif fmily

Ngah wif her fmily

Terrible me as da biggest winner not loser young sister in da fmily huh!
 Kurang! sebab abang teda pulang beraya di Tuaran tahun ne

Masih belum terlewat rasanya kan untuk aku wish Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin kepada semua yang mengenali. Kiranya ada kekasaran yang telah memberi kesan di hati maaf aku pinta di bulan baik ne hee ayat, skema kin gali *wink2. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin dari kami sekeluarga... (^-^)

No comments:

Post a Comment