Followers

Thursday, August 9, 2012

Sm St John Tuaran... How i mis..

Sister : Bulan depan ko p KPS ar Hanum, di Sk Lok Yuk Telipok... 
Me    :  Ok sister dlm ati 'KPS la plak' 
Sister : Tapi nda lama tu kamu di Lok Yuk sebab rawatan di sana mau abis suda. Paling2 pun 2,3ari jak pas tu pindah p St John...
Me    : St John!!!!!!! senyum smpai telinga... Ok sister sya setuju :)

Ntah kenapa bila sister bagitau jak yang aku kena assist JP di St John hati aku jdi gumbira "hahahahaa" cm swot jak berbunga2 riang, Happy sangat2 ne Mgkin sebab sekolah ne bekas sekolah aku kali kan... 1st day mau buat rawatan di St John, mcm besala, kuda hijau kesayangan lagi buat hal so mauXmau, aku tepaksa masuk kan ia ke ward bengkel keta dan e2 telah memaksa aku untuk berjalan kaki OK! dari pekan Toran tecinta menuju p St John mcm nda pena la plak kan..
Waktu ODW p St John, rasa lain mcm sangat senyum2 sndri lagi tu, mau betahun suda aku nda lalu jalan menuju p St John tu dengan berjalan kaki AKA mampan cm dulu2, sweet sangat rasanya cm budak sekolah la plak feling time tu walaupun ada sikit perubahan dengan pesekitaran nya..

sapa yg jln kaki p sekolah dulu kompom besa lalu ne area kan ^-^

Ingat lagi waktu petama kali dapat tau yang aku dapat masuk Sm St John time tingkatan 1. Time tu Allah jakla yang tau mcm mna kecewa nya aku sebab dapat masuk ne sekolah.. Yala mana nda, clasmate sekolah rendah yang rapat dengan aku time tu smua masuk Smk Badin tapi aku sendiri2 tepaksa p St John. Dasar budak kan fikir mau sama2 kawan jak malar, mcmla di St John nanti nda da kawan baru kan. Maka belebih2 lagi kawan yang aku ada dan kekal behubung samapila skg Lv u all guys..

klu dulu2 ne area nda mcm ne, dia ada laluan tinggi sikit dr jln raya dan ada longkang besar di tepi tpi skg sama rata suda sama jln raya...

Dalam keadaan mendung2 aku jalan kaki cm pelancung jak lek2 sambil ambil2 gambar. Org lalu guna keta pun tinguk jak "pa kes nurse ne jln2 ambil gambar barang jln raya?" mgkin e2 la yang tedetik di hati org2 yang nampak aku time tu ada aku kisah hii 

Suka sangat nampak ne... klu la masa ne bleh undur lagi hmm..

Melangkah masuk jak di pekarangan sekolah ne hati rasa lain sangat. Rasa mcm diri ne mau p sekolah jak time tu mcm 10thn lalu tapi dgn unifrm yg belainan..

Laluan yang tetap sama mcm dulu, sikit pun nda beubah


Time ne, dari jauh aku sudah bleh nampak kawasan padang sekolah... Aku tesenyum sendiri bila tenampak padang tu.. Yala mana kan nda, di kawasan padang sekolah ne la aku kehilangan aset penting aku yang banyak tujuan sebutan, mengigit teutamanya untuk nilai estetik 4 me la.. 'Hahahahahaa' cm gila aku rasa waktu ne bejalan sorang2 sambil senyum2, mcm org nda betul pun ada,, Act di padang sekolah ne la salah 1 daripada gigi hadapan aku PATAH!  (kalau dalam bahasa dental nya gigi 22 fraktur #) di samping rahang bawah mendible ada sedikit miring dan TMJ problem clicking n sumtym difficult to open or close mouth cos was hit by KAYU HOKI sekian terima kasih dan kesan nya sampai sekarang aku tepaksa menggunakan denture seumur hidup rompang suda kan jadi pakai la gigi palsu..

Tetap sama cm dulu, cuma cat jak baru hii...

Naa klu dulu2 lelaki klu mau smbhyang ambil wuduk sni kan,
pmpuan sna blakang

Aku masi ingat lagi waktu mulut aku luka kena kayu hoki petang tu, di kawasan ni la aku belari membawa diri sambil mulut penuh darah huhuhuu... Di paip no 2 dari sebelah kanan tula aku cuci mulut sambil begegar2 maka menahan sakit mau menangis jak time tu... Nasib la ada 1 kawan time tu Nikita kejar aku p cuci mulut sini, jadi cover malu la depan dia.. Walaupun sangat sakit, aku tahan jak jiwa supaya nda nangis, padahal aku malu mau nangis depan org time tu hii.. 
Banyak kenangan aku di sekolah ne. Aku kenal kawan2 baik aku yang ada sampai sekarang ne pun smua di sekolah ne. Even ma besfren daling Es pun aku kenal di sekolah ne..


All ma blved bro, will @ wol, amad, suny, jack, atohe fairul, lil udin yg skg sda jdi big udin AKA abg kantin hii, ma lvly sis ellen lama x dgr khbr ellen, any1?, joCphine, itelz, oyoeh, gurl dyhmna, pearly, anna "anna"??? anna bukan, dia special sikit sbb aku knal dia bkn di st john, aku knal dia di tadika bolong sama2 gaga muhahahaha net, Cuz yg baru aku knal time di sekolah ne juga one farirah n act ramai lagi, cuma nya aku nda tetype smua nama2 durg di sni. Tapi yang pasti smpai sekarang ne pun kami masi behubung walaupun sudah 10 tahan zaman sekolah kami tamat tapi kawan tetap kawan..







P/s : Yes'm, old friends is always best, 'less you can catch a new one that's fit to make an old one out of.
Sarah Orne Jewett...

No comments:

Post a Comment