Followers

Wednesday, August 8, 2012

Ramadhan ajar byk pekara...

Assalamualaikum...

Huh! wlaupun sebenarnya aku nda mau mengeluh tapi sebab PALING sakit aku rasa time tu... "Aduiiiiiiiiiiiiiiii" tekeluar juga ne pekataan. Sakitnya bkn alang2 mcm sakit betul jak bunyinya kan.. Tapi sebelum ceta sakit2 ne aku teruskan, aku menyimpang p ceta lain jap.. Hari Jumaat lepas yang indah di bulan yang mulia ne aku habiskan 8jam duduk di klinik jak memandangkan aku nda di perlukan di KPS (klinik pergigian sekolah) sebab sesi pungah memungah berpindah randah sedang giat di jalankan dari SK LOK YUK TELIPOK ke SK ST JOHN TUARAN tercinta muuuaah disebabkan tenaga aku tidak cukup untuk jadi tukang angkat barang2 jadi duduk klinik diam2 adalah jawapan terbaik.. Memandangkan aku mengeram di klinik pada hari kejadian makanya aktiviti melipat gauze adalah antara acara kegemaran untuk aktiviti membesarkan ponggong melengekapkan keperluan untuk hari2 OPD hari cabut gigi sedunia mendatang..

OTW p Sk Lok Yuk Telipok... Suka sgt sbb Sk ne atas bukit, Cantik..

Cm di kundasang la plak hii... Damai jiwa aku jln kaki p ne Sk wlupun kapus2 kepenatan

Kembali aku ke cerita pembuka bicara di entri aku ne, "SAKIT" hmm apa yang sakit kan? Act last friday macam yang aku suda sebut di atas, sehari suntuk aku duduk klinik.. Pas hampir 3jam duduk lipat gauze, mesin punch card tetiba menyanyi lagu sumbang menandakan e2 waktu REHAT sudah sampai 11.30am every friday Ok..  Semangat betul aku mau berdiri melurus kan pinggang time tu sebab naik jem pinggang aku duduk 3jam nda berdiri2 punya pemalas kan, sandik eh.. So gara2 kesarungan mau berdiri.. 

TaaaaaaaDaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! 
?
?
?
?
?
?
?
Hadiah untuk aku.
Adalah sangat kecil 'TERHAKIS' tesangkut di kaki kerusi..
e2 adalah sangat sakit huhuhu...

Cukup dengan letak sikit antiseptik, tutup guna gauze, aku dapat sarung kasut aku balik walaupun pedih  masi terasa once aku paksa kaki aku untuk masuk dalam kasut balik. Nasib baikla kasut aku lembut, almaklumla kasut getah... Bla, bla, bla Jumaat aku yang lepas ndala semenarik mana tpi ada lagi..

Bila minum air kosong di anggap susah...

Ne plak kes yang jadi dengan anak buah aku beberapa hari dalam bulan posa ne... Syukur sebab dia ne memang jenis 'GUD BOY' nda pena putus posa since dia kecik lagi.. Tapi 1 masalahnya ne, dia TIDAK suka minum AIR KOSONG! sama mcm aku sendiri sekian terima kasih.. Akibatnya baru beberapa hari posa, dia suda mula lemah, penat, pucat, pening dan yang sama waktu dengan nya.. Tiap hari bila sungkai, makan pun cm mau tetidur, minum pun lupa padan pun keding kan.. So once bila sudah kena paksa minum air guna tangan mcm ne baru mau bidak muka. Nasib baik time dia rasa lemah berabis ne ngam2 kena time di ruma off day, kalau kena time keja, nda ka malu kalau tetiba tumbang di tempat keja pandai aku cakap org kan maka aku sendiri 2x5.. 
P/s : Mr Y mesti ada sumting di hati mu bila tebaca ne entri kan ko buat swot jakla ar ^-*..
Makanya bila beposa tu, kesihatan diri must bEE our 1st priority supaya membesar dgn sihat dan kuat dapat menjalani ibadah posa tanpa masalah, nda g2.. 

Ceta aku nda habis lagi , nda cukup aku cuai buat kaki sndiri ngigis wah ne kalila ayat 'Ngigis' hii, Kuda hijau kesayangan pun sama, balik2 juga kunu penyakitan. Ne kali ntah apa lagi nama benda ala ne yang tepaksa aku ganti uang di poket lolos lagi.. Nasib baik la nda mahal dan nasib baikla juga MyLifeTymHeroFather ada sebagai pusat pinjaman dana di saat getir sedia & sentiasa membantu.. 

Kecik mcm ne jak tapi besar betul hal di buatnya klu sda sampai msa minta ganti
RUSAK

Sara keta tua lama ne memang banyak mau guna duit... kadang2 sampai aku rasa sanggup lagi bayar bulan2 keta baru yang teda masalah banding buat keta lama yang balik2 buat hal... Tapi bila fikir balik, ok juga keta lama tanpa bayaran ne sebab teda apa mau di pikir tiap2 ujung bulan.. 

Mandi tym!!! Act tua2 pun di syg ba pulak..
At ma Fav CarWash... Tmn Jya Diri Sepanggar 

Emm sempat siap promot carwash lagi k...
Kalau tym posa ne byak hal yang bleh buat kita secara x sengaja (- Pahala) kalau kita turutkan hati. Jadi makanya tym2 posa cm ne la kita kena byk besabar supaya posa kita nda jadi sia2, betul kan? Wlupun hakikatnya Allah jakla yang tahu mcm mna buruknya muka aku bila tym2 tgh posa keta balik2 buat hal, sakit e2 ini bekeluaran hmm..
P/s : Sedih bila ingat sifat sendiri, baru kena masalah kecik, muncung panjang sedepa... Rendah nya iman & kesabaran aku sebagai manusia besa kan (=_=)..

No comments:

Post a Comment